Zoektocht naar lector van het jaar

In de discussies over het lectoraat op nationaal niveau, maar ook in hogescholen zelf, komt het punt steeds weer aan de orde. Wat heeft de student eraan? Kent de hbo-student überhaupt een of meer lectoren, zelfs ook in de eigen instelling of faculteit?  Voor ISO en ScienceGuide een reden hier op een uitdagende manier op in te gaan via een landelijke verkiezing.

Colleges van bestuur van hogescholen mogen lectoren voordragen. Maar ook andere tips zijn welkom.  Weet je niet welke lectoraten Avans heeft? Kijk dan eens hier

Voordragen

Je  kunt tot 19 maart voordrachten doen bij de redactie van ScienceGuide redactie@scienceguide.nl en bij Hannah Jongsma van het ISO-bestuur jongsma@iso.nl. Gebruik daarvoor dit formulier voor de informatie over de lector en zijn verdiensten.

ISO en ScienceGuide zullen uit de voordrachten de meest aansprekende drie lectoren nomineren presenteren in portretten op de site. Een hoogwaardige jury zal de winnaar daaruit aanwijzen.

De Lector van het Jaar 2010 zal op het HBO-jaarcongres 'Boeien en Binden' gehuldigd worden. Dat is op 22 april in Amersfoort. [AR]