Terug naar overzicht

Amphia gaat werken met scholierensite

De blauwe kleuren van het Amphia komen perfect terug in de site die de groep van havist Pelle Brakkee heeft ontworpen. ‘We zijn erg tevreden met ons eindproduct. Ook omdat het Amphia al heeft gezegd dat het tijdens de open dag volgende week zaterdag echt in gebruik wordt genomen’, zegt de scholier glimmend van trots. 

Enquêtesite

De leerlingen van het OLV maakten een enquêtesite: bezoekers van de open dag kunnen de lijst snel en eenvoudig invullen op de computer. Het gaat om veertien vragen die het Amphia van hun bezoekers wil weten. ‘Er was nog helemaal niets, we zijn van nul af aan begonnen’, zegt Brakkee. ‘We hebben de taken verdeeld, sommigen deden de techniek en het schrijven van de codes, anderen maakten het design.’  

De site is gekoppeld aan een database, die de resultaten opslaat. Die worden eenvoudig in Excel weergegeven, zodat het ziekenhuis ermee aan de slag kan. Brakkee: ‘Als iemand de vragen heeft ingevuld, dan krijgt hij eerst een bedankje te zien. Daarna start de enquête volautomatisch opnieuw, zodat meteen andere mensen hem kunnen invullen.’

Winnaar

Het Amphia Ziekenhuis, Kinsley Europe en Netvlies Internetdiensten schakelden de scholieren in om hun websites te vernieuwen en tools te maken voor hun bedrijf. Iedere  opdrachtgever koos een winnende toepassing van een groepje leerlingen uit. De grote winnaar van alle groepen kreeg een bokaal en dat was de groep van Brakkee.  

  
In toom houden

De groepjes werden begeleid door tweedejaarsstudenten Informatica van Avans. Roy de Brouwer begeleidde de makers van de enquêtesite. De student was trots op zijn pupillen. In het begin viel het wel even tegen. ‘Je moet ze in toom houden en weten te motiveren.’ Een goed eindproduct is mooi, maar het ging vooral om het leertraject. ‘Ze hebben nu een beeld van hoe we projecten op Avans doen en hoe we met klanten samenwerken.’

 

De leerlingen pikten het werk snel op en het Amphia is tevreden. Dat vindt De Brouwer belangrijk. ‘Een dikke plus is dat ze veel gepraat hebben met de klant. Daar streven wij op Avans ook naar. De klant is altijd koning.’ De goede samenwerking was voor de jury ook de reden om de groep tot eindwinnaar aan te wijzen. [EvG]

Meer lezen?