Genomineerden innovatieprijs bekend

De innovatieprijs wordt elk jaar uitgereikt aan de beste innovatie binnen Avans. Je kunt dit winnen als je een positieve bijdrage hebt geleverd aan de leeromgeving. Medewerkers en studenten konden tot eind januari hun innovatie insturen om kans te maken op de prijs. Meestal zijn het medewerkers die zich nomineren, maar dit jaar is ook een groep studenten van de partij.

De studenten
Het gaat hierbij om Techniek -en ICT studenten van Avans. Zij gaan samenwerken om het voortgezet onderwijs beter te laten instromen bij deze opleidingen. ‘Technaplaza’ heet het nieuwe project. Samen gaan de opleidingen activiteiten inzetten om de aankomende studenten alvast een voorproefje te geven van de opleiding.

De prijs is een actie van het Leer- en Innovatiecentrum. De winnaar wordt bekendgemaakt op 15 april tijdens de Onderwijsdag. Deze zal plaatsvinden in het Willem II stadion in Tilburg. [NR]

Alle nominaties zijn:

1.    DMCS, met de wervingscampagne

2.    DIF, met grootschalig wifi gebruik op laptops binnen Avans

3.    Ton Uffink (ABI), met zijn beeldscherminstructie

4.    Pieter Schep (AMB), met zijn digitaal schoolbordinstructie

5.    Ton Christophersen (DFS), met het project Digitalisering Inkomende Facturen

6.    René Bosma (AKV|St. Joost), met zijn masteropleiding Animatie

7.    Jan Houben (AM), met het schakelprogramma Duits Aansluitings pilot MBO HBO

8.    Khalid Ahdidouch (AMB), met het project werken met risicojongeren

9.    Hans van de Wetering (ABI), met Technaplaza in samenwerking met de studenten