Huisjesmelker laat studentes strippen

Bulten won de allereerste Huisjesmelker van het Jaar-verkiezing in 2003. Volgens het juryrapport 2010 heeft hij zijn leven sindsdien niet gebeterd. Huurders die het met hem aan de stok krijgen zou hij soms met handlangers intimideren en zelfs mishandelen. Zo zou hij geprobeerd hebben een ‘lastige’ huurder van de trap te duwen. Ook kwam er een klacht binnen van studentes die voor hem moesten strippen; wie dat het best deed kreeg de kamer.

Bedreigingen

Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb zegt steeds vaker te horen dat studenten worden bedreigd als ze stappen ondernemen tegen hun verhuurder: ‘Er zijn onvoldoende wettelijke mogelijkheden om het hun moeilijker te maken studenten uit te buiten.’ Samen met ROOD pleit hij voor een hardere aanpak van notoire huisjesmelkers. Bovendien eisen ze oplossingen voor de woningnood onder studenten waarvan huisjesmelkers dankbaar profiteren.

Bizar

Kamerverhuurder Bulten noemt de uitverkiezing in een telefonische reactie ‘te bizar voor woorden’. ‘Er klopt helemaal niets van de beschuldigingen, dit is gewoon geen humor meer.’Toch gaat hij er niets tegen ondernemen. ‘Ik denk dat ik het maar laat overwaaien. Je kunt in zo’n geval maar beter even bukken.’ [HC/HOP]