Huisjesmelker liet studentes niet strippen

Het juryrapport over de Groningse kamerverhuurder Bulten loog er niet om. Huurders die het met hem aan de stok krijgen zou hij intimideren en zelfs mishandelen. Zo zou hij geprobeerd hebben een ‘lastige’ huurder van de trap te duwen. Ook kwam er een klacht binnen van studentes die voor hem moesten strippen; wie dat het best deed kreeg de kamer.

Hospiteerborrel

Kamerverhuurder Bulten noemde de uitverkiezing in een telefonische reactie ‘te bizar voor woorden’. ‘Er klopt helemaal niets van de beschuldigingen, dit is gewoon geen humor meer.’ Op één punt heeft hij in elk geval gelijk, blijkt uit de Groningse universiteitskrant UK van deze week: de klacht over het strippen bleek achteraf niet te zijn gecontroleerd. Niet Bulten, maar een student zou de meisjes tijdens een hospiteerborrel hebben gevraagd te strippen.

Geen reden voor excuses

Voor de LSVb en ROOD is dat geen reden voor excuses, ‘hooguit een leerpuntje voor onszelf’, aldus LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk. Voor de rest van de klachten zegt hij zijn hand in het vuur te steken. Maar inmiddels hebben enkele studenten hun klacht ingetrokken, meldt de UK. Ze vonden de vraagstelling van ROOD en de LSVb achteraf tendentieus.

De UK zelf heeft ook nog een appeltje te schillen met ROOD. Die had Bulten naar een Gronings café gelokt met het smoesje dat een journalist van het blad hem wilde spreken. Het bestuur van ROOD beraadt zich op een reactie. [HC/HOP]