Media en geloof

Joan Hemels heeft er een boek over geschreven met als titel ‘Geloven in communicatie; religie in de media’ en daar geeft hij een inleiding over op donderdag 11 maart. Hij is uitgenodigd in het kader van het Studium Generale van de Academie voor Sociale Studies Breda.

Het boek
In zijn boek geeft hij antwoord op de vraag: hebben journalisten en programmamakers nog een boodschap aan kerken en religies? Maar ook andersom, hoe presenteren kerken zich als geloof in het openbaar? De samenhang tussen journalisten en kerken is belangrijk, volgens Hemels. Hierdoor wordt de samenleving betrokken bij religie en dit kan weer invloed hebben op de geloofsbeleving van de mensen.

Als je hierover meer wil weten, kom dan donderdag 11 maart naar Avans aan de Hogeschoollaan in Breda. De lezing is van 14.40 tot 16.10 uur in lokaal HF 003, achteraf is er nog de mogelijkheid voor discussie. [NR]