Parkeerproblemen en filerijden

Avansmedewerkers ontvangen deze of volgende week een mail met daarin een vragenlijst. Over openbaar vervoer, thuiswerken, parkeerplaatsen.  Het beantwoorden van de vragen kost maximaal 10 minuten.

Amphia ziekenhuis

‘Aanleiding voor het onderzoek is de situatie in Breda’, legt projectmanager John Theeuwes uit. ‘We doen het onderzoek in samenwerking met het Brabant Mobiliteitsmanagement. Zij subsidiëren het. Naast Avans wordt er bijvoorbeeld onderzoek gedaan bij het Amphia ziekenhuis.

Toch ontvangen niet alleen de Bredase medewerkers de vragenlijst. ‘Avans bestaat uit drie hoofdlocaties. Dus wordt het onderzoek ook gedaan in Tilburg en Den Bosch’, zegt Theeuwes.

Alternatief bieden

Met de gegevens uit het onderzoek hoopt Avans een beter beeld te krijgen van de mobiliteit. ‘Welke problemen ervaren mensen en hoe kunnen we die oplossen’, zegt Theeuwes. Het is bekend dat vooral Breda een parkeerprobleem heeft. ‘Als je weet waarom mensen met de auto komen, kun je ze misschien ook een passend alternatief bieden en zo het parkeerprobleem terugdringen.’ Het laatste mobiliteitsonderzoek dateert uit 2004.

Studenten worden niet meegenomen in het onderzoek. ‘Een onderzoek onder 2.000 medewerkers is natuurlijk minder omvangrijk dan hetzelfde onderzoek doen onder 20.000 studenten. Maar het verzoek ligt er wel’, meldt Theeuwes. [AR]

Zie ook eerder verschenen bericht:

Handtekeningenactie tegen parkeerbeleid  18-01-2010