Talent? Avans heeft het!

Punt09 staat in het teken van talent in al zijn vormen. Naast aandacht voor de Avansstudenten Sanne Berendsen en Chiel Konings die aan de weg timmeren als fotomodel, is er het verhaal van de Bossche student Sociaal Pedagogische Hulpverlening Bas Griepsma die stage liep in een Zuid-Afrikaans kindertehuis. ‘Er zitten kinderen van 6 tot en met 14 jaar, vaak uit townships of achterbuurten, die door hun ouders zijn verwaarloosd of verkracht. Maar ook jongeren die zelf ernstige delicten hebben gepleegd.’

Ethiek onder studenten

Met alleen talent redt je het niet op de arbeidsmarkt. Studenten die voor het snelle geld gaan, komen momenteel in de economische sector van een koude kermis thuis. In de nieuwe krant een artikel over ethiek bij financiële instellingen en op welke wijze daar bij Avans aandacht aan wordt besteed. ‘Stel, je zit tegenover een belangrijke klant. Op tafel heeft hij een boek neergelegd met informatie waarmee je de zakendeal zeker tot een succes kunt maken. Zou jij erin kijken als hij naar het toilet gaat? Van de studenten Commerciële Economie zegt 90 procent dan dat ze dat wel zouden doen’, vertelt de Bossche docent Rudo Verstappen.

Ook in de nieuwe Punt een interview met oud-student Jesse Klaver. Hij is voorzitter van CNV-jongeren en schreef mee aan het verkiezingsprogramma van GroenLinks. Niet slecht voor een 23-jarige.

Lente

Natuurlijk besteden we ook aandacht aan het begin van de lente. Bij welke terrasjes in de Avanssteden is het goed toeven en met welk boek liggen Avansstudenten het liefst in een park?

Punt09 ligt vanaf vandaag in de bakken en is hier digitaal te lezen. [AR]