Tilburg blijft goedkoopste Avansstad

In de hoofdstad bleef de gemiddelde huurprijs gelijk, toch is Amsterdam nog steeds de duurste van alle studentensteden: een kamer kost er 465 euro per maand. Ook in de goedkoopste stad, Enschede, gingen de huurprijzen niet omhoog. Studenten betalen er 248 euro voor een kamer.

Avanssteden

De gemiddelde prijs voor een kamer in Den Bosch is met 1, 3 procent gestegen naar 301 euro. Dat is wel wat goedkoper dan een kamer in Breda (321 euro). Tilburg is de goedkoopste Avansstad. Als student ben je momenteel ongeveer 284 euro kwijt per maand. Overigens is dat wel 3,3 procent meer als vorig jaar.

Studenten die in een studentenhuis wonen betalen per maand gemiddeld 57 euro minder dan andere kamerbewoners. De gemiddelde studentenkamer, aangeboden op Kamernet, is 17,96 vierkante meter groot. [IB/HOP, AR]