Geen bezwaren over parkeren Avans

Eerder maakten de buurtbewoners zich zorgen over de geplande parkeerplaats voor 110 auto’s in de tuin van Avans. Ze kondigden aan in verzet te gaan. Inmiddels is er een prettig gesprek gevoerd met het bestuur van de hogeschool en willen de buurtbewoners afzien van een bezwarenprocedure, zo meldde het Brabants Dagblad afgelopen week.

Tuin intact laten

Avans moet met de uitbreiding van het Bossche schoolgebouw 110 nieuwe parkeerplaatsen aanleggen, volgens de gemeentelijke parkeernorm. De school en de bewoners hopen echter de tuin achter Avans intact te kunnen laten. De buurtbewoners gaan komende week daarover het gesprek aan met de gemeente.

De bewoners geven in de krant aan een tijdrovende bezwaarprocedure te willen voorkomen, door een oplossing aan te dragen waarmee de tuin ongemoeid blijft. Braakliggende terreinen in de buurt van Avans kunnen dienst doen als parkeerplaats of de plekken kunnen mogelijk elders worden gehuurd. [EvG]

Zie ook het eerder verschenen artikel:
Veel kritiek op parkeerplaats Avans – 25-03-2010

Meer over de verbouwplannen op Avans in Den Bosch vind je in Punt10.