IBL in de toekomst ook in Breda

IBL bestaat al binnen Avans, aan de Academie voor Marketing (AM) in Den Bosch. De ASIS-variant in Breda moet volledig Engelstalig worden en vanaf het eerste jaar toegankelijk voor buitenlandse studenten. De Bredase Academie voor Deeltijd wil daarnaast ook een Nederlandstalige deeltijdopleiding IBL opstarten.

Alfastudenten

Volgens ASIS-academiedirecteur Nies Rijnders zal IBL in Breda zeker ook veel studenten gaan aantrekken die meer in de ‘alfa’-hoek zitten. ‘In het curriculum zullen ethiek en duurzaamheid een grote rol gaan spelen, evenals de talen en cultuur. Dat zijn dus meer de “softere” vakken, die vooral vrouwen en alfastudenten aanspreken’, stelt Rijnders.

Momenteel wordt er een plan geschreven voor IBL in Breda, met hulp van de Bossche AM. Het voorstel voor de nieuwe opleiding moet nog wel goedgekeurd worden door de Raad van Bestuur en het ministerie van Onderwijs. [LJ]