Onrust over afval bij Bossche studenten

Kahya is deze maand gekozen tot gemeenteraadslid namens GroenLinks. Hij grijpt direct zijn kans om het college van B en W het vuur aan de schenen te leggen over de, wat hem betreft, misstanden in studentenwoningen.

Opdraaien voor kosten

Op het moment is het zo dat er bij studentenhuizen één hoofdbewoner wordt aangewezen, die de afvalstoffenheffing moet betalen. Die constructie zorgt volgens Kahya voor problemen: ‘De student krijgt het geld niet los bij de overige studenten en moet opdraaien voor de kosten.’ Kahya heeft gemerkt dat dit leidt tot ontevredenheid, onrust en ongelijkheid.

De oud-student vraagt het college of het bekend is met de negatieve effecten van dit systeem en in hoeveel studentenhuizen dit een probleem is. Kahya hoopt dat het systeem aangepast kan worden, waardoor er minder negatieve gevolgen zijn. [EvG]