Promotie oud-docent AGZ

Inmiddels werkt Gobbens als docent en onderzoeker binnen het lectoraat Samenhang in de ouderenzorg bij de opleiding Verpleegkunde van Hogeschool Rotterdam. Van 1997 tot 2009 werkte hij bij Avans Hogeschool. Eerst als docent, later binnen het lectoraat Gerontologie.

Kwetsbaarheid

Wanneer is een oudere kwetsbaar? Gobbens ontwikkelde een definitie voor kwetsbaarheid (fragiliteit) en een instrument om deze kwetsbare ouderen te identificeren; de Tilburg Frailty Indicator. Ouderen kunnen deze vragenlijst zelf invullen. Het proefschrift heeft de titel: ‘Frail Elderly: Towards an Integral Approach’.

Voorafgaand aan Gobbens’ promotie is er een symposium met de titel Frailty (kwetsbaarheid), een multifunctioneel concept. Hier spreekt ook Arno Rademaker, lector Gerontologie van de Academie voor Gezondheidszorg. Na het symposium verdedigt Gobbens zijn proefschrift.

Het symposium met aansluitend de promotie vindt plaats op 26 mei, Universiteit van Tilburg, Dante gebouw, zaal D2. Van 10.30 tot 17.30 uur. Kijk hier voor meer informatie en aanmelden. [ID]