Studenten regelen feestelijke start fietstocht

Tweeduizend kilometer

Dennis Denissen, Ruben Boenders, Mike van Bruggen, Rolf Lettinga, Rob Vermeulen en Lennart van Breugel lopen op dit moment allemaal stage bij CSi. Een tijd geleden ontstond binnen het bedrijf het plan om met een groep medewerkers een fietstocht te maken voor het goede doel.

Onder de noemer Bike 4 Children fietsten de CSi-collega’s in tien dagen van Raamsdonksveer naar Cluj, een stad in Roemenië. De tocht van tweeduizend kilometer was ingedeeld in tien pittige etappes, door Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.

Reclamevliegtuig

De zes Avansstudenten werden gevraagd om op ludieke wijze de vertrekdag van de fietsers op 12 mei te organiseren. ‘Dat was een leuke bij-opdracht’, vertelt vierdejaarsstudent Commerciële Economie in Breda Dennis Denissen. ‘Even een afwisseling op onze dagelijkse bezigheden. Erg leuk en dankbaar om te doen.’

De studenten organiseerden een feestelijke vertrekdag, waarop vele collega’s, familieleden en vrienden de CSi-fietsclub uit kwamen zwaaien. Dankzij Ruben Boenders, student Technische Bedrijfskunde in Breda, was ook Avans op de vertrekdag zichtbaar. Ruben heeft een bijbaan op vliegveld Seppe en wist, met sponsoring van Avans, een reclamevliegtuig te regelen met de boodschap ‘Avans wenst renners B4C succes!!’.

Peter Pan

De fietstocht was niet voor niets: de deelnemers zamelden ruim 50.000 euro aan sponsorgeld in. De helft van de opbrengst gaat naar KiKa en de andere helft naar de Stichting Peter Pan, een Raamsdonksveerse stichting die zich inzet voor een betere toekomst van Roemeense kinderen.

Afgelopen weekend zijn de fietsers weer veilig en heel teruggekomen in Raamsdonksveer. Dennis: ‘Iedereen heeft het gered, er waren geen uitvallers. Ze zijn in Roemenië groots ontvangen, het was daar echt een hele gebeurtenis.’

De Avansstudenten lopen nog tot eind juni stage bij CSi, maar dat zij hart hebben voor het bedrijf én voor een betere wereld, hebben zij in ieder geval al bewezen! [LJ]