Studenten willen inspraak

Bijna 242.000 studenten gaven hun mening over het onderwijs, de toetsing en voorzieningen aan hun opleiding. Voornaamste klacht is dat de opleiding niet goed reageert op klachten en problemen. Bijna een derde van de hbo’ers (32 procent) en 22 procent van de wo-studenten is daar ontevreden over.

Ontevreden

Onderwijsevaluaties lijken weinig op te leveren. Een derde van de studenten in het hbo en 39 procent aan de universiteit vindt dat ze niet goed geïnformeerd wordt over de resultaten, en ruim een kwart (28 procent in het hbo, 25 procent in het wo) is ontevreden over de manier waarmee de opleiding met de conclusies aan de slag gaat.

Over de inhoud zijn de meesten (72 procent van alle studenten) juist wel tevreden, net als over de sfeer (80 procent) aan de opleiding. Een kleine helft (43 procent) klaagt over de beschikbaarheid en betaalbaarheid van huisvesting.

Dit zijn de landelijke cijfers, meer informatie over de beoordeling door Avansstudenten volgt later.  [IB/HOP]