Tunnelvisie op alumni-avond AB&I

Tijdens de alumni-avond draait alles om de toekomstige snelwegtunnel in Maastricht. Dit is een grootschalig project waarbij de snelweg onder de grond verdwijnt dankzij een gestapelde tunnel. Bovendien is er veel aandacht voor de Maastrichtse flora en fauna. Vorig jaar maakte minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat bekend dat ontwikkelaar Avenue2 het project mag uitvoeren.

Afstudeeropdracht

De avond wordt afgetrapt door Leo Kuepers die vanuit de verschillende overheden bij het project is betrokken. De architecten Rob Otten en Eric Schellevis gebruikten de A2 tunnel als afstudeeropdracht en vertellen hoe de tunnel een uitbreiding van de stad is. Ten slotte vertelt de projectleider van Strukton, één van de vier partners verenigd in Avenue2, over het uiteindelijke ontwerp en de uitvoering daarvan.

De Netwerkbijeenkomst Tunnel Visie?! vindt plaats op donderdag 3 juni aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Het programma start om 19.00 uur en duurt tot 21.15 uur. Aanmelden kan via rfc.overman@avans.nl. [CT]