Warm en sfeervol voetbaltoernooi

Teams van de verschillende Bossche hogescholen bestreden elkaar afgelopen woensdag op het voetbalveld. De grootste inbreng kwam, net als vorig jaar, van Avans. Dat was alleen al te zien aan deelnemende teams als FC Avans, FC AFM en de Puntertjes. Andere zestallen gooiden het, wat betreft hun naam, over de alcoholische boeg met verzinsels als FC Gratis Bier en FC Nooit Lallen.

Metertje bier

De winnaars van de vorige editie, FC Centerpils, ging het niet best af. ‘We hebben last van tegenvallende resultaten', sprak AFM-docent en gelegenheidscoach Lisette van Leeuwen. ‘We moesten spelen op een kunstgrasveld en de tegenstanders waren een kop groter.’ Het team bestelde nog maar een metertje bier, om elf uur in de ochtend. ‘Als we winnen, proosten we daarop. Anders verdrinken we ons verlies’, redeneerde Van Leeuwen.

De Academie voor Financieel Management had ook een docententeam afgevaardigd. Ze boekten vooral magere resultaten: 'Alles verloren en één gelijk', verzuchtte Theo van Eenbergen terwijl hij nog een banaantje verschalkte voor nieuwe energie.  Ondertussen vloog verderop het bier en de friet over de toonbank. Sommige teams hadden een eigen treetje Golden Power meegenomen. Er moest goed gedronken worden vanwege het warme weer en de sfeer zat er dan ook goed in.

Jong PSV

Vreemde eend in de bijt waren dit jaar de mannen van St. Jozef. De Eindhovense delegatie had met Eelco Horsten en Martijn Thomassen onder andere twee spelers van Jong PSV weten te strikken. Met dit extra voetbalvermogen walsten ze de over de rest van de ploegen uit poule twee heen en plaatsten zich met speels gemak voor de kruisfinales.

Ze strandden uiteindelijk op de derde plaats. Het DreamTeam van onder meer Avansstudenten Johnny Hensels (Integrale Veiligheid) en Adjai Mahabali (Commerciële Economie) moest in de finale haar meerdere erkennen in FC Casablanca.

Hogeschoolkrant Punt had zelf ook een afvaardiging richting het sportcomplex De Saren gestuurd. Na vier ruime verliespartijen dropen de journalisten gedesillusioneerd af. Aantal tegendoelpunten: 16. Met veel gevoel voor knulligheid wist de redactie zelf overigens ook drie doelpunten binnen te punteren. Geschokt van alle nederlagen lieten de Puntertjes de strijd om de poedelprijs aan zich voorbij gaan. [CT/EvG]

Meer foto’s van het toernooi vind je op de Facebookpagina van Punt.

Kun je geen genoeg krijgen van voetbal en heb je de Oranjekoorts al te pakken? Op deze site kun je joúw Nederlands Elftal samenstellen. Doe ook mee met de WK-poule van Punt en win een mooie prijs!