Website tegen basisbeurs

De huidige studiefinanciering is oneerlijk, vinden de Jonge Democraten. ‘Studeren is een investering in jezelf. Toch betaalt elke Nederlander mee aan je inkomen als student.’ Daarom willen ze best hun basisbeurs opofferen voor investeringen in het hoger onderwijs.

Petitie

Op de website kunnen bezoekers een korte brief aan de komende minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen ondertekenen. ‘Ik lever mijn studiefinanciering graag in voor beter Hoger Onderwijs!’ staat er. Hoeveel bezoekers de petitie al ondertekend hebben, is niet zichtbaar.

De website van de Jonge Democraten is een antwoord op de website www.reddestufi.nl. Aanstaande vrijdag willen actievoerders het Museumplein vullen met studenten in protest tegen bezuinigingen op de studiefinanciering. [BB/HOP]