Oranjegekte vooral bij Totus

Argeloze buitenstaanders die gisteren een van de Avanslocaties bezochten, zullen gedacht hebben dat de zomervakantie al begonnen was. Zo stil was het in de meeste ruimtes. Veel studenten en medewerkers namen wat uurtjes vrij om thuis of in een café naar de voetbalwedstrijd Nederland- Denemarken te kijken. Of natuurlijk op een van de Avanslocaties.

Tentamen

In het Grand Café in Breda wordt het pas vanaf de rust echt druk met toeschouwers. Studenten van de Academie voor Sociale Studies die net klaar zijn met hun tentamen, maar ook diverse medewerkers en andere studenten kijken met spanning naar de verrichtingen van het Nederlands Elftal.

Dezelfde spanning heerst er voor rust in de soos van studentenvereniging Virgo. Hier zijn het vooral studenten van de technische academies van Avans die aan tafeltjes of achter de bar naar de wedstrijd kijken.

Dak gaat eraf

Hoe anders gaat het er na rust aan toe in de drukke soos van de Tilburgse studentenvereniging Totus, waar een heuse tribune is gebouwd. De vuvuzela’s schallen door de oranje gekleurde ruimte en er wordt hard geklapt en gedanst als Dirk Kuijt het tweede doelpunt maakt.

Het lawaai is overal in het Tilburgse Avansgebouw te horen. Ook in de vrijwel lege techniekhal waar een aantal docenten hun toevlucht heeft genomen om de wedstrijd te bekijken.

Natuurlijk zijn ook de Bossche studenten en medewerkers opgelucht als ze in het Grand Café zien dat Oranje de eerste wedstrijd van het toernooi met winst afsluit. [AR]

Kijk in Punt12 voor veel meer over Oranje en Avans. De krant ligt vanaf vandaag in de bakken en is hier digitaal te vinden.