Student steunt Bavariababes

Aanstellerij

Deze week kwam een groepje meiden in opspraak omdat zij tijdens de eerste wedstrijd van Oranje in het WK-jurkje van Bavaria op de tribune zaten. De Bavariababes werden het stadion uitgezet, aangeklaagd en riskeren zelfs een gevangenisstraf.

‘Belachelijk, deze actie is echt aanstellerij van de FIFA’, vindt Robin Verlangen. ‘Op het jurkje staat nauwelijks reclame, er staat alleen een klein, goudkleurig embleem op.’ De FIFA vindt zelfs dat te ver gaan, want een Budweiser, een andere bierbrouwer, betaalde miljoenen om het WK te sponsoren. Sluikreclame dus, zo oordeelde de wereldvoetbalbond.

Voor Robin was het snel duidelijk dat hij iets wil doen. ‘Ik wil hiermee een signaal aan de FIFA geven: doe niet zo kinderachtig.’ De website, waarop supporters hun naam kunnen achterlaten om zo de Bavariababes te steunen, ging woensdagavond online. Inmiddels hebben al ruim achthonderd mensen de petitie getekend.

Soloactie

‘Ik heb de website in anderhalf uur bedacht, gemaakt en in Google geïndexeerd gekregen. Dat was voor mij wel een record’, vertelt Robin. Niet zo gek, want hij studeert Informatica. Toch staat deze website helemaal los van school.

Maar staat hij ook los van Bavaria? ‘Ik woon wel in de buurt van Lieshout, waar Bavaria gevestigd is, maar ben niet door ze ingehuurd’, lacht Robin. Hij heeft nog geen contact met Bavaria opgenomen over zijn actie, maar verwacht er zelf geen problemen mee te krijgen.

Het bedrijf heeft al aangegeven dat er morgen geen ingehuurde Bavariameisjes in het stadion zitten tijdens Nederland-Japan. Robin: ‘Maar ik verwacht wel een paar soloacties van mensen die expres in een Bavaria T-Shirt naar het stadion gaan, om lekker verder te stoken.’ [ID]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Oud-Avansstudenten lanceren WK-jurk 27-05-2010