Studenten zoeken de zon op

Een groepje eerstejaarsstudenten Bouwkunde in Den Bosch heeft het warme, donzige gras opgezocht. Maar tijd om in de zon te gaan liggen hebben ze niet. Ze zijn druk met meetapparatuur in de weer. ‘Geen verkeerd weertje om buiten les te hebben’, lacht een student.

Twister

Ook Anne Vermijs, Evie Stads en Ivet van Schaijk, alledrie eerstejaarsstudenten Pabo in Breda, hebben van de nood een deugd gemaakt. Ze zitten op het grasveld op de binnenplaats van de Hogeschoollaan. Ze zijn bezig van een bestaand Twisterspel een rekenspelletje voor basisschoolkinderen te maken.

Anne: ‘Het komt er kort gezegd op neer dat het kind een som krijgt en dan de juiste hand of voet op het juiste antwoord moet plaatsen.’ Het spel maken is in het kader van een opdracht voor hun opleiding. ‘Tja, we hadden hiervoor even veel ruimte nodig en wat is dan een betere werkplek dan een grasveld in de zon!’

De plannen voor het weekend: barbecueën, bier drinken en vooral heel veel ‘terrassen’. [LJ]

Kijk voor meer zonovergoten foto’s op de Facebook van Punt!