Website Avans scoort slecht

Het onderzoek is verricht door IT-experts en controlegroepen van studenten uit de doelgroep van de hogescholen. Elke site is beoordeeld op zijn technische kwaliteiten, inhoud, vormgeving, interactiviteit en de bereikbaarheid op het wereldwijde web. Alle  bekostigde hogescholen zijn zowel per criterium als generiek over het geheel van de web-presentatie en -kwaliteit gerankt.

Webstrategie

De website van Avans staat op een 35e plaats van de in totaal 39 onderzochte sites. ‘Geen beste score’, zegt Janet van Zoest directeur van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentzaken.  Maar er wordt gewerkt  aan een webstrategie.  ‘Die zal de basis zijn voor een nieuwe internetsite en intranet.’

‘Vooral op interactiviteit scoort de Avans-site nu laag in het onderzoek: wij hebben echter aparte sites die zich richten op de toekomstige student, namelijk avansopen.nl en studyatavans.com. Die zijn  interactiever, maar vermoedelijk niet in het onderzoek meegenomen’, meldt Van Zoest.

De website van de Hogeschool Utrecht komt als beste naar voren. [AR]