AAFM reikt 10.000 euro aan prijzen uit

’s Ochtends ontvingen de afstudeerders van de opleidingen Accountancy en Bedrijfseconomie hun diploma, ’s middags was het de beurt aan Management, Economie en Recht en Personeel & Arbeid. Onder toeziend oog van docenten, medestudenten, familie en vrienden kregen in totaal 160 studenten het zo waardevolle papiertje.

Afstudeerprijzen

Voor alle vier de opleidingen van AAFM werd er daarnaast een prijs uitgereikt voor de beste afstudeeropdracht van deze lichting. Dat gebeurde dit jaar voor het eerst. Drie duo’s en één individuele student ontvingen een oorkonde en een geldbedrag van 2.500 euro per opdracht. De prijzen zijn mogelijk gemaakt door bijdrage van de Stichting Markendaal, het fonds HEO Onderwijs Breda en de gezamenlijke afstudeerbedrijven.

Bij Accountancy was het studentenduo Marcel Wildhagen en Yasin Demircelen het beste. Als afstudeeropdracht onderzochten zij de levensvatbaarheid van kleine servicekantoren van de Rabobank in West-Brabant. Solo-afstudeerder Martijn Beens van Bedrijfseconomie deed onderzoek naar ‘VAT-Intrastat improvements’ bij de chemische multinational INEOS NOVA. De AAFM-jury prees Martijn, naast zijn kennis en kunnen als bedrijfseconoom, om zijn ‘communicatieve vaardigheden en cultuurgevoel’.

Vrouwen

Na de middag domineerden de vrouwen. Bij Management, Economie en Recht gingen studenten Diana Heeren en Cynthia Tan er met de afstudeerprijs vandoor. Dit voor hun onderzoek naar succesvol projectmanagement bij de gemeente Etten-Leur. Inge van de Mortel en Zoubida Mojaed wonnen bij Personeel & Arbeid. Zij onderzochten voor de Reinier van Arkel groep het concept van het Leerhuis. Het door hen geschreven adviesrapport is volgens de jury direct bruikbaar, zeer vernieuwend ‘en ook nog eens fraai vormgegeven’.

De zeven gelukkige prijswinnaars wisten vooraf helemaal van niks en werden gistermiddag dus compleet verrast. ‘1.250 euro is een prachtig bedrag voor een starter op de arbeidsmarkt’, meent een trotse Inge van de Mortel na afloop van de ceremonie. ‘Dit helpt me echt even op weg. Ik ben erg blij met deze eer.’ [LJ]