HBO Intro dat wil je niet missen

Den Bosch is het eerst aan de beurt. Op de Markt kunnen studenten op 9 september rustig in de stemming komen met onder andere de Zingende Fresia’s om daarna flink te dansen op de muziek van DJ Vato Gonzalez. Fragment sluit het HBO Intro Festival in Den Bosch af.

Tienduizend bezoekers

Waar het feest in Den Bosch elk jaar langzamerhand iets groter wordt, kun je in Breda inmiddels spreken van een ware happening. Op de vijftiende editie, van vorig jaar, kwamen meer dan tienduizend bezoekers af. Gezien het programma zal dat ook nu geen probleem zijn. Naast de Party Squad, Vato Gonzalez en Diggy Dex treedt in Breda bijvoorbeeld ook de WC Experience op tijdens het festival op 16 september.

Drakenbootrace

Naast de optredens op het Kerkplein, de Havermarkt en de Grote Markt is er in Breda dit jaar voor het eerst ook een middagprogramma. Zo is er een drakenbootrace in de Haven van Breda opgezet door de Bredase studentensportvereniging Bress. Je kunt je nu al opgeven met een team van acht tot tien personen door te mailen naar hbointro@avans.nl.

In de Grote Kerk is een informatiemarkt. Op deze markt vind je alle bedrijven die van groot belang zijn voor studenten, bijvoorbeeld voor het krijgen van een bijbaan kunnen bieden of hulp bij het zoeken van een kamer. [AR]