Krant bomvol docenten

Wim Janssen, docent bij de Bredase Academie voor Marketing en Business Management, mag zich een studiejaar lang Docent van het Jaar noemen. In Punt13 een uitgebreid interview met Janssen maar ook met vier andere topdocenten die hoog scoorden in de jaarlijkse verkiezing. ‘Ik kan soms vrij oubollig uit de hoek komen in mijn uitdrukkingen. Dan zie je ze denken: Jezus, wat een formuleringen’, zegt Paul van ’t Hullenaar, docent bij de Academy for Media & User Experience en de nummer twee bij de Docent van het Jaar-verkiezing.

Instellingsnummer

De twee instellingsnummers, van voorheen Hogeschool Brabant en Hogeschool ‘s Hertogenbosch moeten er één worden voor Avans. Dat heeft onder andere invloed op de ranking van opleidingen bij Elsevier en op de werkwijze van examencommissies. ‘De Bossche opleiding Personeel & Arbeid staat nu nog eerste. Die toppositie raken we waarschijnlijk kwijt’, stelt academiedirecteur Jos de Kort in Punt13.

Fusie?

Gaat Avans fuseren met Hogeschool Zeeland? Bestuursvoorzitter Paul Rüpp vertelt in de nieuwe krant dat groei niet meer het voornaamste doel is. Rüpp geeft ook zijn visie op de naamsbekendheid van Avans, het mogelijk afschaffen van de basisbeurs en wat de nieuwe koers voor de hogeschool zal zijn.

Roken in de klas

Veel Avansdocenten hebben voorheen zelf gestudeerd bij Avans of een van de voorgangers. In Punt13 blikken ze terug op hun eigen studententijd toen er nog gerookt werd in de klas en sommige jongens tijdens de les zaten te breien.

Lees het allemaal en nog veel meer in Punt13 die nu overal in de bakken ligt en hier digitaal is te vinden. [AR]