Opleiding maintenance start september 2011

Joint degree

De opleiding is een joint degree tussen Avans Hogeschool en de Hogeschool Zeeland, een gezamenlijke opleiding dus. De Academie voor Technologie en Management (ATM) in Breda biedt de opleiding vanuit Avans aan. De opleiding IMM heeft één gezamenlijk curriculum, het onderwijs is hoogwaardig en internationaal gericht. Er is een eigen huisstijl voor IMM ontwikkeld en sinds kort is er nu ook een speciale website online: www.maintenance-academy.nl.

De opleiding IMM wordt een gewone vierjarige bachelor, maar zal geheel in het Engels zijn, zowel lesmateriaal als colleges. IMM draait helemaal om maintenance, makkelijk vertaald als onderhoud, bijvoorbeeld aan vliegtuigen, wegen, bruggen of boorplatformen. In Nederland wordt veel onderhoud gepleegd voor grote internationale spelers. De opleiding wil hechte contacten gaan leggen met overheid en bedrijfsleven.

Studenten werven

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat IMM al komend studiejaar, in september 2010, zou starten maar dat is niet gelukt. Han van Osch van ATM, als projectmanager verantwoordelijk voor de nieuwe opleiding: ‘De goedkeuring van het ministerie kwam laat en alle voorbereidingen hebben gewoon lang geduurd. Nu kunnen we komend jaar helemaal meedraaien met open dagen, open avonden en andere promoactiviteiten, zodat we optimaal studenten kunnen werven.’

Alle informatie over aanmelden, contactpersonen en toelatingseisen voor de opleiding International Maintenance Management staan op de nieuwe website . [LJ]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Maintenance in Nederland moet beter 16-10-2009

Samenwerking met Zeeland en NHTV feit 03-07-2009