Terug naar overzicht

Scriptieprijs voor Erwin Verkuijlen

Wegener

Verkuijlen deed onderzoek naar Wegener huis-aan-huis media en hoe het bedrijf kan inspelen op de informatiebehoefte vanuit de doelgroep in de leeftijdscategorie 50-65, om zo de potentiële omzet en het bereik te benutten.

De doelstelling van Verkuijlens onderzoek was: Wegener huis-aan-huis media dient aan het eind van het jaar 2011 minimaal € 568.000,- extra omzet te realiseren met een concept dat zich richt op personen in de leeftijdscategorie 50-65.

Conclusie

Een van de conclusies van Verkuijlen was dat Wegener huis-aan-huis media het crossmediale concept ‘Springlevend’ dient te introduceren in de markt en hiermee doelgroepgerichte content en bereik dient te vermarkten. Dit betekent het investeren van 25.000 euro in een internetsite en ontwikkeling van de online omgeving.

De jury van het Marketinggenootschap, een genootschap dat is opgericht voor en door docenten van de Academie voor Deeltijd in Breda, oordeelde dat Verkuijlen op alle punten goed scoorde. Verkuijlen had een vernieuwende en SMART aanpak, de toepasbaarheid van het advies was duidelijk aanwezig en hij maakte goed gebruik van wetenschappelijke elementen uit marketing. [ID]

Meer lezen?