Studenten ‘pimpen’ Winschoten

In deze ontwerpwedstrijd van de organisatie Stadswerk bogen studenten zich over stedenbouwkundige projecten in vijf verschillende gemeenten. Zo schaafden de Avansstudenten Hang Xu en Stephan Boon onder begeleiding van docent Leo van Beek drie dagen aan een nieuw stadscentrum in Winschoten. Het eindresultaat werd onder andere gepresenteerd aan de winkeliersvereniging uit de Groningse stad.

Gemeenteraad

De reacties op het ontwerp The Yellow Ribbon waren zo enthousiast dat de studenten ook mochten opdraven voor een presentatie aan de voltallige gemeenteraad van Winschoten. Afgelopen week volgde bovendien de kers op de taart toen een jury van OOR het stedenbouwkundige concept van de Tilburgse studenten bekroonde met de eerste prijs. [CT]