Tourfeest dankzij Avansmedewerker

Van Kinderen sloeg de handen ineen met Avansstudent Robbert Mouwen, vierdejaars Small Business & Retail Management in Breda. Met hun stichting Circus Maximus organiseren zij het feestweekend op het Van der Meulenplein in Hoogerheide, dat langs het parcours van de etappe van zondag 4 juli ligt.

Sfeer Alpe d’Huez

‘Als het plein zondag rammetje vol staat, ben ik tevreden. We willen graag de sfeer van de Alpe d’Huez creëren’, zegt Dennis van Kinderen. Dat moet lukken, als de renners niet te snel voorbij zoeven tenminste. De renners worden zondag 4 juli rond 15.21 uur verwacht.

Van Kinderen is zelf geen fervent wielerfan, maar als de Tour door je woonplaats heen komt en je evenementenorganisator van beroep bent, moet er natuurlijk iets gebeuren. Voor Avans organiseert hij het HBO-Intro festival, de Onderwijsdag en de open dagen. Van Kinderen: ‘Die ervaring kan ik nu goed gebruiken.’

Voorpret

Zaterdag 3 juli is er alvast voorpret op het Van der Meulenplein. Dan worden de proloog van de Tour en de kwartfinales van het WK voetbal op een groot scherm uitgezonden en er is muziek. Voor het complete programma, kijk hier. [ID]

Doe ook mee met de Tourpoule van Punt.