Familiedag zorgt voor Avansgevoel

Met 948 bezoekers kwamen er iets minder mensen dan verwacht. Van tevoren hadden 750 volwassenen en 400 kinderen zich aangemeld. ‘Het viel op dat we weinig echte kleintjes gezien hebben. Waarschijnlijk hebben sommige mensen ’s ochtends uit het raam gekeken en besloten niet te komen,’ vertelt organisatrice van de kick-off Astrid Damen, van de Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken.

Familiedag

Hoewel het hard waaide en er soms een regenbui dreigde, bleef het droog. Toch was het vlottenbouwen vanwege het weer uit de zeskamp geschrapt. Verder konden alle activiteiten gewoon doorgaan. De meeste Avansmedewerkers waren te vinden in familiepretpark Dippie Doe. Ook het djembé spelen en de zeskamp werden goed bezocht. Het cocktailshaken en de overdekte stille disco waren aanzienlijk minder populair.

De kick-off was voor het eerst een familiedag. Dat was goed te merken aan de rij bij de goochelende ijscoman die vooral werd bevolkt door kinderen. Bij de speciaal ingehuurde kinderopvang was de hele dag niemand geweest, de meeste Avansmedewerkers hielden hun kinderen liever bij zich.

Avansgevoel

‘Dit soort dagen dragen bij aan het gevoel: “Ik ben Avans.” Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn gekomen’, zei bestuursvoorzitter Paul Rüpp. Hij voegde eraan toe dat hij zich het afgelopen half jaar steeds meer Avans is gaan voelen.

Dat Avansgevoel werd ook gecreëerd met de Twitterfountain. Zo twitterde Liz Chermin, directeur van de Academie voor Marketing en Business Management in Breda na afloop: ‘Aanstormend talent moe en voldaan naar huis. Dippie Doe was top evenals het waterskiën en het djembee spelen.’ De tweets over de kick-off zijn op Twitter met #Avans10 terug te vinden. [ID]

Kijk op de Facebookpagina van Punt voor meer foto’s van de kick-off in Best.

Zie ook het eerder verschenen bericht:

Kick-off ook succes bij slecht weer 20-08-2010