Nieuw studiejaar, nieuwe krant

Leesvoer

Alle eerstejaars krijgen de eerste Punt van het studiejaar thuis gestuurd. Maar de krant ligt natuurlijk ook gewoon in de bakken. Voor studenten die al een paar jaar langer op Avans rondlopen staat er ook genoeg leesvoer in.

Zo wordt in dit nummer de nieuwe columniste Maria Ernst geïntroduceerd. Ze komt uit Oostenrijk en studeert Milieukunde in Breda. Dat Nederlanders van A naar B fietsen, vindt ze een van de meest opvallende verschillen met Oostenrijk. ‘Het heeft mij drie weken gekost om net zo op de fiets te kunnen stappen als Nederlandse vrouwen. Hoe zij dat doen met lange rokken en elegante naaldhakken, echt verbazingwekkend.’

Hotspots en no go’s

Drie ouderejaars vertellen over hun favoriete uitgaansplekken in de Avanssteden. Ze vertellen ook in welke cafés je liever niet gezien wil worden. In Breda en Den Bosch blijkt dat volgens onze ervaringsexperts De Drie Gezusters te zijn. In Tilburg is het geen café, maar zijn het delen van de stad: de Vogeltjesbuurt en sommige wijken in Noord.

Daarnaast lees je in de krant alles over de drie grootste studentenverenigingen van Avans. Volgens Annemieke Slaats, student Management, Economie en Recht in Den Bosch en voorzitter van de Bossche studentenvereniging Animoso weten heel veel studenten niet dat ook een hogeschool een studentenvereniging kan hebben: ‘Die associëren ze met universiteiten.’

Studentendecanen

Maar het studentenleven bestaat niet alleen maar uit leuke feestjes en uitgaan. Soms zit je niet goed in je vel en kun je je problemen niet alleen oplossen. Je kunt dan aan de bel trekken bij de studentendecaan. Die helpt je bijvoorbeeld als je twijfelt over je studiekeuze of als je om persoonlijke redenen studievertraging oploopt. In Punt01 vertellen drie decanen waar ze jou nog meer mee kunnen helpen.

Punt01 ligt vanaf vandaag in de bakken en is ook hier te lezen.