Win Dutch Game Award!

De computerspellen van de informaticastudenten leggen het naar alle waarschijnlijkheid af tegen de toonaangevende developers uit de Nederlandse game-industrie. Toch zijn er twee categorieën waarin studenten van Avans kans maken op de prestigieuze award: Best Student Game en Best Serious Game.

Halfjaar

Zover de Bossche Informaticadocent Jos van Weert zich kan herinneren, heeft geen van zijn studenten zich ooit opgegeven. ‘Maar het is wel interessant, vooral voor studenten die de minor Game Development hebben gevolgd. Zij hebben het afgelopen half jaar namelijk in groepen een computerspel ontwikkeld.’

Serious Games zijn op hun beurt meer het terrein van studenten Communication en Multimedia Design (CMD). Zo ontwikkelde Bredase CMD’ers afgelopen jaar bijvoorbeeld een educatief computerspel voor studenten Fysiotherapie. Die leerden hiermee spelenderwijs hoe ze bij patiënten knieproblemen konden herkennen.

Youtube-filmpje

Studenten die mee willen dingen naar de Dutch Game Award kunnen hun zelf gefabriceerde game tot 20 september inzenden. Daarvoor moeten ze een afbeelding en een Youtube-filmpje van hun computerspel uploaden op de website van de Dutch Game Awards. [CT]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Andere games zijn altijd mooier 24-6-2010

Knieproblemen oplossen met boeddhisme 3-6-2010