Palestijnse studenten praten over hun leven

De studenten Lobna en Lana geven een gastcollege aan studenten Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV). Bovendien nemen ze deel aan een ‘CMV-salon’. Dat is een plek waar om de zes weken studenten, docenten en professionals uit de welzijnssector elkaar ontmoeten.

Politieke situatie

De Palestijnse studenten zullen onder andere ingaan op de vraag hoe het voor hen is om onder de huidige omstandigheden te wonen, werken en te studeren. Verder zal er worden ingegaan op de huidige politieke situatie en op de rol van de Palestijnse vrouw in Israel en binnen de eigen traditionele gemeenschap.

Het gastcollege van Lobna en Lana is voor iedereen toegankelijk en vindt plaats van 10.35 tot 12.10 uur in HA401 in Breda. De CMV-salon is van 17.00 tot 19.00 uur in het Grand Café van Avans in Breda.  [AR]