ProRail daagt studenten uit

In Nederland is de verscheidenheid aan fietsen tot ongekende hoogte gestegen. Met bakfietsen, ligfietsen, elektrische fietsen, tandems, driewielers en fietsen met kratten hebben we er anno 2010 enkele populaire vervoersmiddelen bij. En dat is een probleem voor de fietsenstallingen op de treinstations die nog uit de tijd stammen dat er alleen omafietsen bestonden.

Binnen de perken

Om dat obstakel te tackelen heeft ProRail een ontwerpwedstrijd uitgeschreven. Het is de bedoeling dat studenten een fietsenstalling ontwerpen die rekening houdt met de grote diversiteit aan fietsen. Bovendien moet het aantal vierkante meter binnen de perken blijven, is het belangrijk dat de fiets snel weggezet of opgehaald kan worden en staat veiligheid hoog in het vaandel.

Wie mee wilt doen aan de wedstrijd moet zich voor 10 september melden bij Wedstrijdbalie regiegroep Avans via regiegroepavans@gmail.com. Zij beschikken namelijk over aanvullende informatie over deze wedstrijd. Bovendien kunnen zij deelnemende studenten helpen als er vragen zijn. De deadline van de ontwerpwedstrijd zelf valt op 24 september. [CT]