Steeds meer hbo’ers willen master worden

Nooit eerder zeiden zoveel hbo-studenten dat ze van plan zijn om door te studeren: 27 procent. Zes jaar geleden wilde nog maar 22,7 procent van de hbo’ers een masterdiploma halen.

Hbo-master

Binnen deze groep groeit de voorkeur voor een hbo-master, blijkt uit de tabellen van de Studentenmonitor: van 39 procent in 2004 naar 46 procent in 2009.

Van alle hbo’ers willen meer mannen dan vrouwen naar de universiteit: respectievelijk eenentwintig en zestien procent. Tien procent van de vrouwen volgt liever een hbo-master, tegen zeven procent van de mannen.

De studentenmonitor is in opdracht van het ministerie van OCW gemaakt door ResearchNed. [BB/HOP]

In Punt02, die vanaf vandaag in de bakken ligt en hier digitaal te vinden is, veel aandacht voor masters. Ondere andere interviews met drie alumni van Avans die begonnen zijn aan een master en een overzicht van pre-master trajecten die je kunt volgen via Avans.