Student vindt zichzelf tijger in bed

Allerlei uitkomsten rollen uit de enquête van Studenten.net en Nieuwe Revu. De makers ondervroegen bijna drieduizend studenten over hun seksleven en kregen allerhande antwoorden. Zo is ruim de helft voor zijn achttiende ontmaagd, terwijl 11,2 procent ten tijde van de enquête nog maagd was. Van de respondenten is 93 procent heteroseksueel, 2,3 procent homoseksueel en 4,6 procent biseksueel.

Onenightstands

Over de onenightstand verschillen de opvattingen sterk. Bijna de helft heeft er wel eens een beleefd, terwijl 43 procent hiervan gruwt. Slechts 8,6 procent duikt geregeld voor een avondje met iemand het bed in. Verenigingsleden doen dit trouwens vaker: 11,8 procent.

Een triootje? Ook dat doen studenten wel eens, maar niet zo vaak: 90,8 procent heeft het nog nooit voor elkaar gekregen, maar 56,6 procent fantaseert erover. Slechts 7,1 procent doet het een paar keer per jaar gedrieën. De meesten hebben daarbij een voorkeur voor twee vrouwen en een man.

Geslachtsziekte

In de categorie ‘serieuzere feiten’: 22 procent gebruikt nooit een condoom en 16,2 procent zelden. Slechts 23,3 procent doet dit altijd. Intussen meldt 7,6 procent een geslachtsziekte te hebben opgelopen, zoals chlamydia (64 procent van hen), herpes (24,7 procent) of genitale wratten (20,4 procent). Er was er maar eentje die hiv zei te hebben. Waarschijnlijk hebben meer studenten geslachtsziektes, want die willen wel eens onopvallend sluimeren.

Avans

De enquête die Punt vorig jaar hield onder studenten van Avans leverde soortgelijke cijfers op. Uit de vragenlijst bleek onder meer dat 95 procent van de studenten heteroseksueel was. Daarnaast was 14 procent van de studenten nog maagd. Het laagste percentage maagden liepen rond bij Kunst & Vormgeving (2 procent). Dat was tevens de enige studierichting waar het merendeel een onenightstand had gehad (55 procent, gemiddeld 40 procent)

Ook anno 2010 voelt Punt studenten aan de tand over hun privéleven. Behalve over seks worden er ook vragen gesteld over onderwerpen als muziek, plastische chirurgie,  Twitter en vakanties. Kortom, de onderwerpen die de meeste studenten dagelijks bezighouden naast het doorlopen van hun opleiding. Meedoen? Klik dan hier en vul de vragenlijst in binnen tweeëneenhalve minuut. [CT/HOP/BB]