Vernieuwde Punt vol studentenleven

In Punt02 vertelt de Bredase Mechatronicastudent Bjarne de Bont over zijn bijbaan bij de Efteling: ‘Voordat Joris en de draak op 1 juli geopend werd, mocht het personeel van de Efteling twee uur lang testen. Ik heb maar twee rondjes gemaakt, want de rij was net zo lang als op een gemiddelde dag; er werken meer dan tweeduizend mensen in de Efteling.’

WK turnen Rotterdam

Naast de nieuwe bijbaanrubriek vind je achterin de krant twee helemaal nieuwe pagina’s met daarin aandacht voor lifestyle: zoals student en sport, deze keer Milieukundestudent Melvin Ornek die meestreed om een ticket voor het WK turnen in Rotterdam.  Maar ook het feest van de maand, een uitgaanstip en getetter, een rubriek waarin we de leukste quotes van oud-studenten van de afgelopen maand hebben verzameld.

Maar er is ook serieus nieuws, zoals de werkdruk onder docenten. Punt interviewde acht Avansdocenten van onder de dertig over hoe zij hun werk ervaren. ‘Ik kom best vaak studenten tegen in de kroeg. Soms moet ik ook tegen mijn eigen studenten voetballen’, vertelt Wiesje Pulles, docent bij de Academie voor Gezondheidszorg in Breda.

Masterspecial

In het midden van Punt02 vind je de masterspecial. Steeds meer hbo’ers studeren namelijk door. Drie net afgestudeerde studenten van Avans vertellen waarom zij die keuze gemaakt hebben. Ook zetten we op een rijtje met welke masters je een goede kans maakt op een baan en welke pre-master trajecten je kunt volgen binnen de hogeschool.

Punt02 ligt vanaf vandaag overal in de uitdeelbakken en is hier digitaal te vinden.  [AR]