Zingende Fresia’s op HBO Intro

Quintino maakte vooral furore met het nummer Parapapa, de Zingende Fresia’s staan bekend om hun smartlappenrock à la Band Zonder Banaan. De rest van de line-up bestaat uit DJ Yiva en de cover rockband Fragment. Tussen de optredens door neemt de talentvolle dj Collin van Kessel, eerstejaarsstudent International Business and Languages in Den Bosch plaats achter de draaitafel.

The Partysquad

Met de vijf acts legt de Bossche line-up het wel af tegen de artiesten die volgende week in Breda op het HBO Intro Festival verschijnen. Voor de Bredase equivalent, die dit jaar voor de zestiende keer op de rol staat, werden erkende publiekstrekkers als The Partysquad en WC Experience gestrikt.

Debbie van den Oever van de organisatiecommissie heeft er wel een verklaring voor: ‘In Den Bosch wordt het festival pas voor het vierde jaar op rij georganiseerd. In Breda bestaat het al zestien jaar. Daarnaast hebben we in Den Bosch alleen de Markt terwijl er in Breda op drie verschillende pleinen wordt opgetreden. Breda is bovendien meer een studentenstad.’

Streekproducten

De Smaakmarkt, waarmee het Bossche HBO Intro Festival om 15.00 uur aftrapt, is wel uniek ten opzichte van Breda. Om studenten kennis te laten maken met Den Bosch krijgen ze bij de kraampjes streekproducten voorgeschoteld. Zo presenteert de VVV lokale lekkernijen als Bossche bollen, koekwauzen en Bossche moppen.

De organisatie wist daarnaast een deal met Bavaria te sluiten. De Brabantse bierbrouwer geeft op het festival vijfhonderd gratis biertjes weg. Om daarvoor in aanmerking te komen moeten studenten een van de flyers zien te bemachtigen die donderdag worden uitgedeeld op de Bossche hogescholen. Aan elke flyer zit een bon geniet waarmee je op het festival een gratis bier kunt bestellen. [CT]