AAFM weer gestart met Witloxlezingen

Afgelopen dinsdagavond was de aftrap van de lezingenreeks. Gastspreker Joost van Rooij, consultant bij Witlox, begon de avond met een presentatie over de financiering van bedrijven. De stelling luidde: financieren kun je leren, eens of oneens?

Profileren

De Witloxlezingen zijn verplichte kost voor de Bredase ouderejaarsstudenten van de opleidingen Accountancy en Bedrijfseconomie. Witlox presenteert zijn expertise tijdens deze avonden, maar de lezingen zijn ook een goed moment voor studenten om zich te profileren tijdens het debat.

Want er valt ook wat te winnen: studenten worden beoordeeld door een jury, bestaande uit AAFM-docenten, op houding, presentatie en inhoud. Accountancystudent Rein Stevens werd dinsdag door de jury uitgeroepen tot de beste debater van die avond. De prijsuitreiking is op de avond van de laatste Witloxlezing.

Ethiek

Op dinsdag 9 november volgt de lezing ‘Operational Risk Management in crisistijd. Wat voegt het toe?’ door spreker Koen Eijkemans, adviseur bij het internationale bouwbedrijf CRH. Kasper Boon, emeritus hoogleraar van de Universiteit Maastricht, spreekt op dinsdag 14 december over ‘Ethiek voor financials. Een absolute must’. Beide lezingen zijn weer in de Waalse Kerk in Breda en beginnen om 17.00 uur. [LJ]