Halloween en brugfundering

Het is de eerste keer dat vanuit Civiele Techniek in Tilburg een dergelijke reis wordt ondernomen. Collegastudenten Civiele Techniek in Den Bosch en Bouwkundestudenten in Tilburg organiseren al langer zulke reizen.  ‘We zijn al in februari begonnen met de voorbereidingen’, zegt Gijs van Gorp. ‘Gelukkig maar want er komt best veel bij kijken’, vult  Esther Remmits aan.

Masterclasses

De studenten regelen alles zelf: de financiën, de reis en de activiteiten. ‘We hebben een bedrijvendag gehouden. Bedrijven betaalden om daar te mogen staan. Daarnaast zijn er ook twee masterclasses gehouden. Ook daarvoor hebben bedrijven betaald. Het geld dat we hiermee opgehaald hebben is ter sponsoring van de reis’, legt Van Gorp uit.

21 studenten en 2 docenten zullen op 30 oktober vertrekken. ‘Bij aankomst vallen we meteen in het Halloweenfeest’, zegt Remmits. ‘Dat gaan we zeker meevieren.’ Maar de studenten zullen ook de beroemde Alcatraz gevangenis bezoeken en de aanleg van een nieuw drinkwatervoorzieningstelsel.

Watertechniek

De groep bezoekt San Francisco niet omdat de techniek daar veel verder is. ‘Nee, het is zelfs zo dat veel Nederlandse bedrijven daar werken op het gebied van watertechniek’, bekent Van Gorp.  ‘Veel dingen kun je ook in Nederland bekijken, maar dat is niet zo leuk’, zegt Remmits.

De studenten komen op 7  november terug. Meer informatie over de reis is hier te vinden.  [AR]