Je telefoon in- en uitloggen. Erg logisch gezien een deel van de Avansmedewerkers werkt op flexplekken of verschillende locaties. Dan is het erg storend als je om kwart voor negen je computer opstart, je telefoon inlogt en vervolgens één uur of langer kunt wachten tot je eindelijk gebeld kunt worden.
Kabeltje lostrekken
‘Het probleem deed zich voor bij telefoons die via de pc zijn doorbekabeld aan het netwerk’, legt Bas van Pruijssen, servicemanager bij de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF), uit. Helpdeskmedewerkers van DIF boden een tijdelijke oplossing aan: het grijze kabeltje van de telefoon lostrekken en opnieuw vast zetten, dan zou de telefoon wel moeten inloggen.
‘De oorzaak was een configuratie-aanpassing bij netwerkbeheer. Deze aanpassing is inmiddels gebeurd en gebruikers zouden geen last meer moeten hebben. Voor volgend jaar staat begroot om de bekabeling voor telefoons zo aan te passen dat ze niet meer via de pc's worden bekabeld, maar onafhankelijk’, meldt Van Pruijssen. Dit om problemen in de toekomst te voorkomen. [AR]
Punt. Of had jij nog wat?