Lectoraat voor familiebedrijven?

Volgens de academies worden familiebedrijven op dit moment nog onderbelicht in het onderwijs. Onterecht blijkt uit hun cijfers. Zo is 69 procent van de Nederlandse bedrijven een familiebedrijf. Gezamenlijk zorgen ze voor 49 procent van de werkgelegenheid en hoesten ze 53 procent van het Bruto Nationaal Product op. Grote kans dus dat Avans en haar studenten ooit te maken krijgen met een familiebedrijf.

Vraagstukken

AM en AFM onderzoeken daarom de haalbaarheid van een speciaal lectoraat voor familiebedrijven. Daarnaast wordt er onderzocht welke vraagstukken aan bod zouden moeten komen. AFM-docent Mariëtte Damen roept voor dit onderzoek de hulp in van Avansstudenten die thuis een familiebedrijf hebben. Zij kunnen met behulp van deze enquête hun mening delen met het eventueel toekomstige lectoraat.

Als studenten bereid zijn om een intensiever kijkje in de keuken van hun familiebedrijf te geven, kunnen ze een e-mail sturen naar mmp.damen@avans.nl. [CT]