Politieke aandacht voor studerend Den Bosch

Politieke agenda

‘Onderwijs is een van de belangrijkste sleutels voor succes. Daar moet je als lokale politiek dus veel aandacht aanbesteden’, zegt Jan Smit. De fractievoorzitter van D66 Den Bosch is samen met PvdA-raadslid Jeroen Weyers initiatiefnemer van het symposium. Doel is vooral om hoger onderwijs op de politieke agenda van Den Bosch te krijgen.

De twee lokale politici, allebei oud-student van Avans, gaan tijdens het symposium op zoek naar input van studerend Den Bosch. Weyers: ‘We willen ideeën van studenten, onderwijs en politici om van de stad een betere onderwijsstad te maken. Suggesties die we horen, geven we mee aan het college.’

Paul Rüpp

Tijdens het symposium komt onder andere Paul Rüpp, bestuursvoorzitter van Avans, aan het woord. Verder zal Avansstudent en voorzitter van Animoso, Annemiek Slaats, de Bossche studentenverenigingen vertegenwoordigen. Tijdens een afsluitende paneldiscussie kan bovendien de Bossche wethouder van Onderwijs, Bart Eigeman, aan de tand worden gevoeld.

Het symposium wordt donderdag 7 oktober om 17.00 uur afgetrapt. Plaats van handeling is de HAS aan de Onderwijsboulevard, naast het gebouw van Avans. Geïnteresseerde studenten en medewerkers van Avans kunnen zich aanmelden bij Magreet van Dijl per mail (m.vandijl@s-hertogenbosch.nl) of telefoon (06-43124100). [CT]