‘Studenten willen graag duidelijkheid’

Wat studeer je en hoeveelste jaars ben je?

‘Ik ben tweedejaarsstudent op de Pabo in Breda.’

Waarom wil je lid worden van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad?

‘Ik ben zelf altijd heel kritisch, maar ook positief van aard. Ik denk dat dat wel goed past bij de medezeggenschapsraad. Ik wil graag verbetering zien en ga er dan ook echt voor als ik word gekozen!’

Heb je ervaring met medezeggenschap, zo ja welke?

‘Nee, niet echt ervaring. Soms beslis ik wel mee bij mijn tennisvereniging over sommige dingen.’

Wat zou jij als studentlid willen aanpakken binnen Avans, wat moet er anders?

‘Ik zou graag willen dat er meer computers en andere faciliteiten komen. Ik merk dat Avans steeds meer studenten krijgt, vooral Xplora zit vaak overvol. Meer materialen en faciliteiten om op school te werken vind ik dan ook heel belangrijk.

Ik wil meer met cijfers gaan werken, dan met voldaan/niet voldaan. Studenten willen toch graag duidelijkheid bij hun toetsing en een cijfer geeft een duidelijker beeld over hoe jij als student presteert dan een voldaan/niet voldaan.

Ten derde zou ik voor meer contacturen willen zorgen binnen je opleiding. Ik hoor toch vaak dat studenten veel leren van deze bijeenkomsten en het is handig dat docenten beschikbaar zijn voor het stellen van vragen of het bespreken van bepaald werk.

Als vierde punt zou ik graag willen dat het contact tussen studenten binnen de opleiding iets meer wordt gestimuleerd. Meer contact tussen derde en tweedejaars. Zo kan je veel van elkaar leren qua lesstof en toetsing bijvoorbeeld.

Als laatste punt ben ik voor een algemene Avans-intro, op deze manier leer je ook andere studenten van andere opleidingen kennen. En zo wordt de kloof tussen opleidingen iets minder.’

Waarom moeten studenten op jou stemmen?

‘Ik ben ambitieus, kritisch en wil graag verbetering zien. Ik ben mondig als het gaat om mijn zin doordrijven en ben er dan ook op gericht deze bovenstaande punten waar te maken. Dus ben jij het met deze punten eens (of deels), stem dan op mij en ik zal ervoor zorgen dat je er geen spijt van krijgt.’ [AR]

Studenten kunnen op 19 oktober vanaf 9:00 uur t/m 21 oktober 2010 17:00 uur stemmen via deze site. De opkomst is hier te volgen.

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Acht studentkandidaten medezeggenschap 06-10-2010