Verongelukte NAC-fans zijn Avansstudenten

De 22-jarige Kevin van Bergen was eerstejaarsstudent deeltijd Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) en Leon Smit (25) was vierdejaars SPH deeltijd, beiden in Breda. Op de terugweg van de voetbalwedstrijd NAC-Roda JC werden zij vrijdagavond laat door een tegenligger frontaal aangereden. De 23-jarige bestuurder van die auto zou onverwacht de verkeerde weghelft op zijn geschoten. Volgens De Telegraaf van gisteren had hij diezelfde avond al eerder een auto in de prak gereden.

Grote fans

Bij het auto-ongeluk kwam ook de 53-jarige vader van Leon om het leven. De vader van Kevin ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis, net als de 23-jarige tegenligger. De twee vaders en hun zoons zaten samen in de auto. De vier mannen waren grote NAC-fans. Mogelijk wordt er vanuit de voetbalclub of de supportersvereniging nog iets ondernomen in de sfeer van een herdenking, meldt BN DeStem .

De uitvaarten van de twee Avansstudenten zijn eind deze week. De ASB organiseert een officiële herdenkingsbijeenkomst voor de twee overleden studenten. Medestudenten van Kevin en Leon krijgen hierover een brief met alle informatie thuisgestuurd. [LJ]