Accountancystudenten op de ski’s

Proeven

De inhousedagen waren in de aanloop naar de herfstvakantie. Diverse eerstejaarsklassen van de opleidingen Bedrijfseconomie en Accountancy in Breda konden proeven van de bedrijfscultuur van Van Oers Accountancy & Advies in Breda. De inhousedagen zijn bedoeld voor kennismaking met het vak van accountant of bedrijfseconoom in het algemeen en het bedrijf in het bijzonder.

’s Ochtends gaven Van Oers-medewerkers van verschillende afdelingen een presentatie aan de Avansstudenten. Ze vertelden over hun functie en hun loopbaan. Na een sollicitatietraining kregen de studenten de opdracht om zélf een presentatie te geven over een zelfgekozen, bestaand bedrijf. Ze moesten daarbij bedenken wat Van Oers voor dat bedrijf zou kunnen betekenen.

Bevestiging

Na de lunch ging de bus met studenten, docentbegeleiders en Van Oers-medewerkers naar het Skidôme in Rucphen. Accountancystudent Jeffrey Halters heeft de dag ‘als heel leuk ervaren’, vertelt hij. ‘Ik heb niet alleen kennis kunnen maken met het bedrijf Van Oers, maar je kunt echt zien wat voor sfeer er hangt. Dit was een bevestiging van mijn keuze om Accountancy te gaan studeren.’ [LJ]