Alcohol drinken als bijbaan

Oké, het klinkt misschien iets mooier dan het in werkelijkheid is. Voor die honderd euro moet je tussen januari en november 2011 namelijk maar liefst dertig enquêtes invullen. Bovendien wordt de alcohol die je wekelijks achterover slaat niet gesponsord. Maar iedereen die het onderzoek volledig afrondt, krijgt daadwerkelijk honderd euro op zijn rekening bijgeschreven.

Alcoholproblematiek

Met haar onderzoek probeert Voogt in kaart te brengen hoe het staat met het drankgebruik onder hbo- en universitaire studenten. De resultaten van de het onderzoek moeten uiteindelijk leiden tot adviezen om de alcoholproblematiek onder studenten aan te pakken.

Geschikt

Niet iedereen is geschikt om mee te doen aan het onderzoek. Zo moeten de studenten tussen de 18 en 24 jaar oud zijn en vrijwel wekelijks alcohol drinken. Of ze man of vrouw zijn, maakt daarbij niet zoveel uit. Voor half december hoopt Voogt op 2500 aanmeldingen waaruit ze een definitieve onderzoeksgroep kan vormen. Aanmelden kan hier. [CT]