Terug naar overzicht

ATM stopt met Media Management

Na 23 jaar trekt de ATM de stekker uit Media Management, voorheen Grafisch Management, een variant binnen Technische Bedrijfskunde. ‘Het grote probleem is dat de instroom maar niet op gang komt’, zegt adjunct-directeur René Schenk.  Dit jaar zijn er vijf studenten gestart en vorig jaar acht. ‘Dan wordt het gewoon onbetaalbaar.’

Grafisch Lyceum

De academie heeft drie jaar lang geprobeerd werkveld en potentiële studenten warm te maken voor de opleidingsvariant. ‘We hebben echt leuke dingen gedaan zoals samenwerking gezocht met het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Mensen waren ook enthousiast, maar het leidde niet tot meer studenten’, zegt Schenk. ‘Het is een mooie opleiding, maar moeilijk onder de aandacht te brengen.’

Daar komt nog bij dat er veel veranderd is binnen de mediabranche. ‘Bedrijfsprocessen zijn gestandaardiseerd. Ze zijn nu niet veel anders meer dan die van bijvoorbeeld de werktuigbouwkundige industrie. De noodzaak om de opleidingsvariant in de lucht te houden is er niet meer.’

Industrieel Management

Volgens de adjunct-directeur worden bepaalde onderdelen van Media Management ondergebracht binnen Industrieel Management. ‘We gaan de goede dingen borgen.’ [AR]

 

Meer lezen?