Avans en Veolia willen beter communiceren

Klachten

Half september besteedde Punt aandacht aan de problematiek van de overvolle bussen, na toenemende klachten van studenten. Nu heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen Veolia, Avans en de NHTV.

Dat laat John Theeuwes, projectmanager mobiliteit van Avans, weten. Veolia heeft daarin toegezegd in de spitsuren meer te rijden met gelede bussen (de extra lange bussen met harmonica in het midden) en extra lijnen in te zetten.

Informatie uitwisselen

De belangrijkste conclusie uit het gesprek was misschien wel dat de uitwisseling van informatie tussen de diverse partijen een stuk beter kan. Avans zal voortaan het jaarrooster leveren aan Veolia: hierin staan precies alle les-, tentamen- en vakantieweken voor het hele studiejaar benoemd.

Daarnaast krijgt Veolia ook de lestijdentabel van Avans aangeleverd, evenals actuele info over de groei van studenten en over evenementen, zoals open dagen en avonden. Betere communicatie lijkt dus dé oplossing. Theeuwes gaat nog onderzoeken of het mogelijk is om dynamische reisinformatie aan te bieden aan Avansstudenten op de beeldschermen in de Bredase gebouwen. [LJ]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Per direct extra bussen naar Avans Breda 20-09-2010

Bussen naar Avans Breda zijn overvol 13-09-2010