Bel niet mobiel met Fontys

Lokaal tarief

Fontys gebruikt alleen 087-nummers. Zowel eigen studenten als externe partijen moeten deze nummers bellen, willen ze in contact komen met iemand binnen de hogeschool.  ‘Al onze nummers zijn 087 en dat is tegen lokaal tarief te bellen, vanaf het vaste net’, legt een helpdeskmedewerker van Fontys uit aan Webwereld .

Zij vertelt in het artikel dat dit is om de kosten laag te houden voor studenten en medewerkers, maar geeft zelf al aan dat er bij mobiel bellen inderdaad sprake is van een probleem.

Belbundel

De extra kosten bij mobiel bellen verschillen per operator en vallen ook buiten de belbundel van de beller. Fontys benadrukt dat de eigen nummers géén servicenummers zijn, maar kan daar bij de operators niets aan doen. ‘Dit speelt al enkele jaren’, vertelt de helpdeskmedewerker aan Webwereld.

‘Fontys heeft tot op heden nog geen medewerking gekregen van de diverse telefoonaanbieders om mee te werken en ervoor te zorgen dat het lokale tarief in rekening gebracht wordt’, zegt zij. [AR]